Pamiętaj, że to jakie informacje potencjalny pracodawca może znaleźć o Tobie w Internecie może wpłynąć na jego decyzję o zatrudnieniu jeszcze zanim będziesz miał okazję zaprezentować swoją osobę podczas rozmowy rekrutacyjnej. Radzimy na co zwrócić szczególną uwagę, aby nie odpaść z rekrutacji jeszcze w przedbiegach, a co może Cię pozytywnie wyróżnić.
Wyszukaj siebie – istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że Twój potencjalny pracodawca wpisze Twoje imię i nazwisko w okienko wyszukiwarki. Czy na pewno wiesz co ukaże się jego oczom po kliknięciu w przycisk ‘szukaj’? Sprawdź to. Jeśli okaże się, że treści, które się pojawią nie są tym, czym chciałbyś się pochwalić – spróbuj je usunąć lub skorygować. Jeśli nie jest to możliwe, a Twoja kandydatura mimo to zainteresuje pracodawcę - będziesz mógł przygotować się na wyjaśnienie ewentualnych niewygodnych treści. Pamiętaj, dobre przygotowanie do rozmowy jest bardzo ważne, a im mniej pytań będzie Cię w stanie zaskoczyć, tym lepiej wypadniesz w oczach osoby rekrutującej.
Uwaga! Pamiętaj o tym, że pod danym hasłem oprócz treści kryją się również zdjęcia i filmy. Sprawdź wszystkie opcje wyszukiwania.
Media społecznościowe - kolejnym krokiem jest analiza swoich profili w Social Mediach. Większość z nich, tak jak konto na Facebooku, daje możliwość wybierania treści, które wyświetlają się konkretnym osobom czy grupom osób oraz ustawienia konta publicznego i prywatnego. Pamiętaj o ustawieniach prywatności. Usuń lub przynajmniej ukryj to, co mogłoby Cię oddalić od zdobycia wymarzonej pracy. Ustaw konieczność zatwierdzania zdjęć lub postów, w których jesteś oznaczany przez innych, dzięki temu będziesz kontrolował to co pojawi się na Twoim profilu. Facebook daje obecnie wiele możliwości indywidualnych ustawień - wykorzystaj to i stwórz swój wizerunek, który zachęci pracodawcę do zatrudnienia właśnie Ciebie.
Uwaga! Nie oznacza to, że Twój profil musi być sztywny – bądź naturalny, ale wyeksponuj to co wartościowe i ciekawe a ukryj to co może zaszkodzić.
Co konkretnie powinniśmy ukrywać a co eksponować?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, na jakie stanowisko się kandyduje, w jakiej branży oraz jaka osobowość będzie mile widziana w strukturach danej firmy. Każdy przypadek jest indywidualny. Jeśli jesteś początkującym dziennikarzem warto publikować swoje komentarze, wypowiedzi, relacje z wydarzeń, w szczególności jeśli cieszą się popularnością wśród odbiorców czy też skłaniają ich do ciekawych dyskusji. Jeśli kandydujesz na stanowisko w zawodzie zaufania społecznego Twoje wypowiedzi i relacje z życia codziennego powinny być wyważone, unikaj infantylnych wpisów, które mogą nawet pozornie podważać Twoje kompetencje. Jeśli natomiast startujesz na stanowisko Social Media Managera nawet codzienne wpisy o tym co zjadłeś na śniadanie mogą być pożądane – ważne jeśli wzbudzają zaangażowanie innych.
Czy sam byś się zatrudnił? – Zadaj sobie to kluczowe pytanie już na samym początku poszukiwania pracy. Od tworzenia CV, poprzez Twój wizerunek w Internecie, aż po rozmowy kwalifikacyjne spróbuj popatrzeć na swoją osobę z perspektywy pracodawcy. Jeśli pracodawca szuka osoby łatwo nawiązującej kontakty, z pewnością nie pomoże Ci przynależność do grupy „Nie lubię ludzi” lub jeśli szuka osoby punktualnej i odpowiedzialnej lepiej zrezygnuj z publikowania na profilu publicznym zdjęć z całonocnej imprezy z niedzieli na poniedziałek. Pamiętaj jednak, że coś co w jednym przypadku może być Twoją wadą w innym będzie zaletą. Wszystko zależy od rodzaju pracy jakiej szukasz. W przypadku rekrutacji na stanowisko Event Managera zdjęcia z częstych imprez i spotkań towarzyskich mogą być Twoim atutem, a informacja o tym, że wolisz spędzać piątkowe wieczory z książką pod ciepłym kocem dyskwalifikacją.
Umiejętne zarządzanie swoimi profilami w mediach społecznościowych może przynieść wiele korzyści, dlatego poświęć chwilę na ich uporządkowanie a Twoje szanse na zdobycie wymarzonej pracy z pewnością wzrosną.
Artykuł przygotował: https://www.velvetjobs.com/resume